lunes, 4 de agosto de 2014

Sufletul, Constiinta sau "Celalalt Eu"

Titlul  expunerii mele vrea sa spuna ca in viziunea mea "Sufletul","Constiinta" sau, "Celalalt Eu"
sunt trei denumiri pentru un acelasi lucru.

Zilele trecute (2 august 2014) m-am reintalnit (cu totul intamplator) cu emisiunea "Profesionistii" a doamnei Eugenia Voda si, desi un sunt in relatii bune cu televizorul, urechile mi s-au ciulit la auzul unor vorbe ce pareau a apartine "limbii" pe care si eu o vorbesc.
Aceste vorbe erau exprimate in romana, dar asta un are alta importante decat aceea ca romana face parte dintre limbile in care eu, pot comunica (nu-s mai multe de . . . doua, dar "doua" este mult mai mult decat "una").

Am tot dat sa ii aflu numele invitatului, dar cum mai desfasuram o activitate, mi-am zis ca l-oi gasi eu pe net (ceea ce, azi, si facui), si am aflat astfel ca invitatul acelei emisiuni se numeste "Teofil Lungu" si ca ar fi (asa cum ii sta bine unui om care chiar are de spus ceva), controversat".
100% nu cad nici eu in acord cu domnul Teofil Lungu, dar vreo 60-70%, da.
O-i vorbi eu mai incolo despre "asemanari" si despre "diferente" dar ceea ce m-a frapat mai intai, a fost referirea (referirile) facuta(e) de domnul Lungu cu privire la "suflet".

Asta (sufletul) este "moneda" pe care "o voi bate" aici, in acest articol al meu dar, cum acum se facura ora 1 si dimineata e al naibii de aproape, las tema deschisa nadajduind sa revin cu completari, cat mai repede posibil . . . .
Pentru eventualitatea ca s-ar gasi cineva interesat sa auda (si sa vada) interviul, pun aici un "link orientativ" cu ajutorul caruia, interesatul poate ajunge chiar sa gaseasca ceea ce cauta.
Sau si mai usor, aduc eu din youtube, aici, o mostra (pe care nu am avut timp a o verifica daca-i completa) din acest interviú:




Mie, imi apar extrem de interesante parerile domnului Teofil Lungu pentru ca sunt puncte in care se apropie extrem de mult de propriile-mi pareri, ca intr-o diagrama unde, pe langa indicatiile uniforme (sa zicem la 20%)  mai apar si "varfuri", oscilante, ce urca pana la 60 - 70 sau 80%. 

In cuvinte putine, si simple, e de spus ca, sufletul este acela cu care fiecare dintre noi stam de vorba atunci  cand spunem ca "vorbim singuri".



No hay comentarios:

Publicar un comentario