sábado, 20 de julio de 2013

A-si duce (omul) crucea.

A-si duce (omul) "crucea". Adica ... a-si purta "povara" propriei sale vieti.

" Desde la perspectiva de la psicología, la vida es un sentimiento apreciativo por las interacciones del ego con el medio, y, por reacción a dicho sentimiento, la lucha por sostener su homeostasis en estado preferente". (Vida - Wikipedia)
Adica, mai pe ... romaneasca mea:
Din perspectiva psihologica, viata este un "sentiment  apreciativ, datorat interacțiunilor dintre ego si mediu", și, (in consonanta cu acest sentiment) este, ... "lupta pentru a-si sustine homeostaza intr-un stadiu convenabil (sie-si)".
Adica, si mai pe romaneste ... fiecare se zbate (il obliga chiar "viata din el") sa . . . traiasca.

 
Ei bine, daca inainte de a-i veni omului (ca specie) minte, inainte de ... a i se deschide ...calculatorul, "cartile" (regulile) erau facute (de ... natura), apoi dupa ce i-a inceput calculatorul a funtiona, regulile jocului nu au mai fost cele naturale ci ... o combinatie intre "natural creat" si "artificial creat", in care proportionalitatea a tot fost condusa spre ...permutare, spre rocada in favoarea "artificial-creat"-ului.

 In sfarsit, pentru a nu o lungi (iar)  am sa incerc sa fac referire direct la titlu (la titlul acestei pagini).
Precum am zis la capitolul "cruce" este acesta cel mai vechi dintre semnele pe care le-a putut face omul (si) pentru a indica o pozitie.
Este semnul cu care putem insemna si azi (pe harta) pozitia lui in spatiu de la inceputul "gravitarii" lui pana la sfarsit.
Pe de alta parte (si in acelasi timp) este acest semn forma cea mai abstracta pentru a ne reprezenta noi, noua insine (fiecare, ... lui insusi), "povara vieții". Cu mainile tale intinse poti da forma unei cruci.
"Crucificarea" cuiva este sinonim al celei mai eficace si eficiente "imobilizari fizice". "Crucificarea" este, in fapt, imposibilitarea cuiva de a-si duce propia-i cruce (de a trai pentru a lui viata).
In afara de sport (lupte) unde "imobilizarea fizica" este "ratiune de a fi" , si de sah (unde "mat"-ul este o "crucificare mentala) in rest orice imobilizare a cuiva este ... crima (exceptand fireste imobilizarea incalcatorilor "profesionisti" de reguli).

“Crucea” este o forma abstracta (cea mai abstracta) de reprezentare a poverii care iti este Viata. Isus (cel mai profund din filozofii pe care eu am putut, prin comparatie, sa-i cunosc pana azi) ne-a facut un “demo” de cum, si ce inseamna, a-si purta (unul) crucea, asa cum gasim in ziua de azi, (prin you tube), “demo” pentru tot soiul de teme: cusut la masina, bricolaje, etc.
Dar, daca (ca la yoga) unul se aseaza.in fata unei multimi si … ridica bratele, el nu le ridica si in locul altcuiva ci, iti arata cum trebuie facut.
Isus nu o sa care crucea nimanui, fiecare isi e dator sie-si sa si-o care.
Nu poate (nici sa vrea), asa cum nimeni nu poate respira in locul tau sau cum tu, nu poti respira in locul celui ce ai vrea vreodata sa-l mentii in viata.
Asa cum, daca ai fi … cazut din vazduh in mijloc de ocean cu inca 100 de fiinte dragi tie, nu poti inota in locul altei fiinte decat in locul tau insuti.

Orice "cruce materiala" (din  lemn, fier, piatra sau orice alt material) este doar "material ... figurativ", figurativ cu ajutorul caruia "receptorul" sa inteleaga mesajul "emitatorului" (emitator al vreunui mesaj emis).
Astfel, desi Isus a facut acel "demo" pe pielea sa, lasand "figurat"-ul sa se suprapuna cu "propriu"-ul (pana la confuzionarea unuia cu cealalt), privitorii acelei demonstratii au cazut ei insisi in confuzia de a nu diferentia intre "figurat" si "propriu", batandu-si pur si simplu joc, prin neintelegerea asta, de tot efortul si suferinta investite de acel om in acea demonstratie.

Fiinta umana este cea mai cameleonica dintre fiinte, fiecare individ "ascunzand" sub pielea sa caracteristici ale tuturor celorlalte animale depinzand de fiecare individ in parte ce animal din el lasa sa iasa cel mai la suprafata.
Astfel, gasim pe ... piata (sufleteasca) umana, reprezentata, toata paleta animala posibila (de la ierbivore, trecand pe la omnivore pana la cele mai carnivore dintre animale).
Din punct de vedere ... animal vorbind, cel mai pasnic comportament, fata de restul Naturii, il are ... mielul.

Mansedumbre (calidad de manso) = Blandete, calitatea de o avea.
Mansedumbre = La mansedumbre es calidad de manso; es poder bajo el absoluto control y no es debilidad como ocurre con la violencia, o es una violencia contra sí mismo, y que contrarresta la erupción del volcán de la ira que nos deja sin control a expensas de los alfilerazos, maltratos, e insultos.
Blândețea este "calitatea de ... blând", este puterea autocontrolului absolut și nu ... slăbiciune, din tipul "violenței", sau "violenței împotriva ta insu-ti", blandete care ...contracarează "erupția de furie", eruptie care ne lasă fara nici un control (la indemana ranirilor, a maltratarilor si insultelor)
  
La mansedumbre aparece junto a las otras cualidades: Amor, Gozo, Paz, Gran Paciencia, Benignidad, Bondad, Fe y Apacibilidad.
Blândețea apare (ca posibila) impreuna cu alte calități: dragostea, bucuria, pacea, multă răbdare, bunătatea, facerea de bine, credinta (ca creditare si nu ca ... credulitate) si .... (nu gasesc un termen de corespondenta in lb. romana) "apacibilidad" (poate ... "gentilete")

Am pus aici un video cu animale-animale, apartinand aceluiasi regn dar de ... "poli" antagonici.
Daca din punct de vedere animal, regnul uman este indreptatit sa aiba in a sa compunere atat indivizi apartinand "polului" ierbivor, polului carnivor si "caii de mijloc" ... omnivor, din punct de vedere uman, regnul uman nu este indreptatit sa aibe in compunere altceva decat cel mai pur ierbivor (imagine redata perfect de ... miel).

Cel ce nu intelege ce este Viata, nu-mi va intelege vorbele, dar cel ce ajunge sa inteleaga, va intelege ca  ceea ce incerc sa traduc din ceea ce deja s-a exprimat nu este o ... dorinta ci ... singura cale cu adevarat eficienta Vietii (atat vietii individuale cat si a Vietii in general).

Fiinta umana si-a tradus intr-un mod total egoist demonstratia lui Isus si, in loc sa-si duca fiecare propria-i povara si-a transformat semeni ai lui (apartinatori ai aceluiasi regn), in magari in spinarea carora a inceput sa urce tot ce a reusit sa adune pentru a-si construi "piramidala-i" cruce.
Fac ei ... magaria asta, toata viata, amagindu-se cu gandul ca Isus se va incarca (la un moment potrivit) cu toate idioteniile lor. 
Cei mai "carnivori", din punct de vedere sufletesc ("suflet cainesc", sau "hain", cum se spune) sunt primii la incercat a da "peschesuri", sunt primii in a incerca sa intretina "flacara amagirii", aprinsa ca pe o lumanare, sunt primii care cred ca merge cu mita (spaga) in orisice domeniu.

Asa cum vad eu insa, realitatea, Isus nu s-a oprit din a da pilde pana nu a fost efectivamente oprit de contemporanii sai, contemporani care n-au avut forta a argumentului logic spre a-l contracara si au folosit logica argumentului fortei pentru a-l elimina fizic.
Ca un fel de jucator de sah pe care nu il poate scoate nimeni de la masa de sah la care "castigatorul ramane", eliminat fizic de cei ce au inteles ca altfel ... locul ... de la doi in jos, il au asigurat ....


No hay comentarios:

Publicar un comentario