Fiecare link are . . . treaba lui. Daca-l ocolesti, e . . . treaba ta. Optiunea e . . . libera.
In asa de multe ocazii (pe tot felul de planuri, ale Vietii) este luat ca
punct de referinta conceptul . . . "calea de mijloc" (si nu fara temei)
incat nu se face sa nu-i acord si eu . . . un colt (un spatiu, un fotoliu).
Am inlocuit imaginea facuta "la figurat" (din vorbe, care zboara) cu
una facuta "la concret" (care ramane, care se poate "determina",
"masura"), si o voi folosi (si eu insumi), in multe teme de acum
incolo (teme "intinse" . . . de la "politica religiei" pana la "religia
politicii").
Daca ne referim la filozofie "linia de mijloc" este linia de demarcatie
("a sti", "a cunoaste", "a vorbi in cunostinta de cauza" sau, mai simplu
. . . "in cunoastere") intre "ignoranta" si "snobism".
Daca ne referim la "viata umana", "calea de mijloc" este
(mai inainte de orice) linia de demarcatie intre "bine" si
"rau". Daca facem referire la "politica", "calea de mijloc
este "linia de demarcatie" (democratia) intre "extrema
stanga" si "extrema dreapta".
"Calea de mijloc" este "linia de demarcatie" intre
"+ infinit" si "- infinit", intre "alb" si "negru", intre
"rai" si "iad", intre "inger" si "demon", intre "nutritiv"
si "otravitor", intre "figurat" si "concret", intre "real" si "imaginar", intre "real" si "virtual", intre
"concret" si "abstract"
[Findca am facut referire la . . . "intre + si - infinit", s-ar putea ca cineva
sa contra- argumenteze, spunand ca intre "-1" si "+1" il avem pe "0"
(zero). Asa este, dar acest lucru se intampla doar in "procesul
mental" nu si in "procesul natural".
De aici vine (sau porneste) "principiul unului" ("principiu" pe care-l
putem "imbraca" linistiti cu acel "nimic nu se pierde, nimic nu se
castiga ci . . . totul se transforma" atribuit lui Antoine Lavoisier").
Adica (mai pe babeste), daca unui mar aflat intr-un cos ii mai
adaugi unul, avem in cos "doua mere".
Desi despre cifra doi invatam (de mici) ca apartine grupei "unitatilor",
in realitate singura "unitate" este "1".
Doar in cadrul "procesului mental" "2"-ul pare a fi altceva decat . . . "doi de unu".
in-divid&in-solubil |
si arhicunoscute exemple ale conceptului "unitate")
Mai in gluma mai in serios putem spune ca proprietatea asta de "unitate" a
marului fost distrusa (in ordinea cronologica a cunoasterilor
noastre) mai intai de Eva (Eva cea care fara a-si da seama ce face . . . a creat precedent . . . "cunoasterii") ceea ce sistemul zecimal ne invata ca se denumeste
"primul numar natural" (sau mai pe scurt "unu") versus "unitatea aritmetica 6",
cea pe care "sistemul zecimal o defineste ca fiind "numarul natural care urmeaza lui 5 si il precede pe 7"
6 unitati insolubile&indivizibile |
natural nu fuzioneaza la modul concret ci doar daca le fortam noi
(daca "le socotim" sau . . . daca le facem gem, dar atunci le-am
desfiintat ca "unitate", ca "concept" si am infiintat altul, care se
numeste . . . "gem").
Ma rog cine poate intelege corect "paradoxul soritilor", poate
intelege mai usor ca pentru a intelege ce este Viata, trebuie sa
rationeze in termeni "natural umani" ci in termeni naturali-naturali.]
Am facut "ditamai" paranteza patrata si m-am indepartat de
subiect. Revin:
"Calea de mijloc" este (prin antonomasie) "obiectivism" (sau "concretetea la ea acasa".
Aceasta "cale de mijloc" este atat de ingusta ("trillos cubanos", "potecă") incat nu se poate in sir indian" in ordine . . . cronologica (ordine data de "momentul venirii pe lume").
Astfel ca "cel ce vine dupa mine" nu se refera la "cineva pe care il atrag in vreun fel, sa ma urmeze" ci la, "cineva care-mi urmeaza cronologic" (indiferent de vointa mea sau de a lui).
mai vorbim (pfui, de unde am plecat si . . . unde am ajuns)
PS
Majoritatea indivizilor apartinatori
"speciei umane" se amagesc (. . . cu
ajutorul "ignorantei") in analogia
parcurgerea conceptului "calea"
asemanator modului in care se vede
"gloata", "turma" ("curentul"
impotriva caruia nu poti merge
fara a fi strivit) in imaginea si
video-ul aci prezent (o buna ocazie
pentru . . . oricine isi rataceste pasii prin aceasta pagina, de a vedea, sau revedea, imagini
dintr-un oras frumos: Valencia).
No hay comentarios:
Publicar un comentario